Ik ben in de hemel

17 oktober 2018 - Lago Yojoa, Honduras

Okee, ik geef toe dat "Ik ben in de hemel" niet echt iets is wat je graag wilt horen wanneer in Honduras ben, maar maak je geen zorgen, ik leef nog. Ik zal het eventjes uitleggen.

Zoals iedereen weet hou ik af en toe, op zijn tijd best wel van een of twee biertjes en brouw ik zelf bier. Je zou me wel een liefhebber kunnen noemen. Toen ik online D&D brewery tegenkwam, een brouwerij midden in de jungle van Honduras, wist ik meteen dat ik daar heen moest. Dat is geen verkeerde keuze geweest. Behalve een brouwerij, was het ook een hostel, dus je had altijd bier en jungle binnen handbereik. Wat wil je nog meer?

Om hier te komen moest ik wel nog eventjes door San Pedro Sula, wat ook wel bekend staat als 'murder capital of the world', maar ik ben niet vermoord, dus dat is best wel chill. Sowieso ben ik positief verrast over de mensen in Honduras. Ondanks dat de halve bevolking met een machete over straat loopt, is iedereen heel vriendelijk, maken ze graag even een praatje en spreken ze zelfs aardig Engels.

De slogan van de brouwerij was 'Beers and Birds' en van beiden was er genoeg. Naast de 5 huisgebrouwen bieren op de tap, hadden ze een imposante verzameling internationale bieren, zelfs het een en ander uit Nederland. Verder zat het hostel vol met kolibries die rond vlogen en de omgeving zat vol met toekans, ara's en papegaaien. Dit was een goede uitvalsbasis om te kayakken in het grootste meer van Honduras, tropische regenwouden te bezoeken en genieten van al het moois wat Honduras te bieden heeft.

1. Nick Vijverberg:
    17 oktober 2018
    Ziet er goed uit Pascal !
  2. Oma vijverberg:
    17 oktober 2018
    Pascal wat een mooie vogels, jij geniet wel van al dat moois ,vandaar het gevoel in de hemel. Groetjes Oma
  3. Toon:
    18 oktober 2018
    Is dat bier nog een beetje te nassen Pascal?
    Het komt niet in de buurt van Hertog Jan n’tuuk!
    Wel gaaf man! Neem ff zo’n zakmes mee naar huis. (Machette)
    You never now..
  4. Wouter Olsthoorn:
    18 oktober 2018
    Gaaf hoor! Neem zo'n zakmessie maar niet naar huis. Geeft zoveel gedoe bij de douane enzo.
  5. Roel:
    18 oktober 2018
    De dubbel D brouwerij. Ik snap al waarom je er zo graag heen wou!
  6. Peet:
    18 oktober 2018
    Kent u dat liedje "in de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier" Mooi niet dus. In Hondenras hebben ze het mooi wel. (:-) Veel plezier gozáh.
  7. Cindy:
    18 oktober 2018
    Ziet er fantastisch uit!!! Geniet ervan
  8. Leo en Anne Marie:
    21 oktober 2018
    Wat een heerlijke reis Pascal! Jaloers :-)
  9. Carolien:
    25 oktober 2018
    Zoooo wauw, wat een gave foto's! Genieten Pascal!