Mam, ik leef nog!

2 september 2018 - Antigua Guatemala, Guatemala

Donderdag was er iets misgegaan met plaatsen, dus vandaag probeer ik hem nog een keer er op te zetten.

Dinsdag 28 augustus stond ik om half 6 's ochtends op Schiphol. Beetje vroeg, maar je moet er iets voor over hebben. 2 vluchten en 1 taxirit en 25 uur later stond in mijn Hostel in Antigua, Guatemala.

Eerste dag vooral bijgeslapen en wat van Antigua proberen te zien. Hierna naar een koffieplantage geweest, omdat Guatemala bekend staat om de koffieproductie. Aangezien de vrouw bij de ingang geen Engels sprak en ik (nog) geen Spaans, eerst een anderhalf uur durende tour gekregen over Guatemaalse muziek. In tegenstelling tot de koffie, is Guatemaalse muziek niet heel best. Weer een extra bewijs dat het handig is om Spaans te gaan leren.

Toen iedereen over drugs begon toen ik zei dat ik naar Midden-Amerika zou gaan, dacht ik dat dat wel mee zou vallen. Het valt niet mee. Alle drugsdealers hier zijn ook part time souvenir verkoper. Ze laten je een ketting zien en vragen vervolgens of je drugs wilt kopen. Op deze manier valt het niet op voor de politie.

Morgen ga ik de vulkaan Acatenango beklimmen, maar daarover later meer

1. Toon:
    2 september 2018
    Eerst koffieplantage, niet eens eerst bier?
    Poehee, je bent echt cultureel bezig nu!
    Mooi verhaal, lekker kort.
  2. Cindy:
    3 september 2018
    Meer meer!!
    Enjoy!!
  3. Peet:
    5 september 2018
    Goed bezig Pascal. Een mooi verhaaltje. Goed dat je je niet laat beetnemen door die drugs klojo's . Een fijne reis verder.