Een week voor vertrek

22 augustus 2018 - Naaldwijk, Nederland

Vulkanen beklimmen, duiken met haaien, varen door de Amazone, cavia's eten, over besneeuwde bergtoppen lopen en oude Inca ruïnes ontdekken. Gewoon wat mij in een notendop de komende 10 maanden te wachten staat.

Nog een klein weekje en mijn backpackavontuur gaat van start. Samen met mijn rugzak 10 maanden door Latijns-Amerika. Ik heb een vaag plan, maar behalve mijn vliegticket heb ik niets vastgelegd. Op dinsdag 28 augustus vlieg ik naar Guatemala City. Vanuit daar zal ik meteen doorgaan naar Antigua. Aangezien ik geen Spaans spreek (behalve 'dos cervezas por favor'), zal ik eerst een paar weken Spaans gaan leren in Guatemala, aangezien dit het reizen door Latijns-Amerika een stuk makkelijker maakt. Daarna ben ik klaar voor de rest van Midden- en Zuid-Amerika!

Op deze blog zal ik leuke (en misschien minder leuke) verhalen plaatsen, foto's delen en misschien zelfs af en toe een filmpje plaatsen. Als je actief in de gaten wilt houden of ik nog leef, kan je je aanmelden voor de mailinglijst, dan krijg je een mailtje als ik iets nieuws plaats (onderaan de site).

Veelgestelde vragen:

Ga je helemaal alleen!? Ja

Wat vinden je ouders daar van? Zolang ik levend thuiskom, mogen ze niet klagen

Is Zuid-Amerika niet heel erg gevaarlijk? Ja

Welke landen ga je allemaal bezoeken? Dit is een lastigere vraag. Het plan is: Guatemala, Honduras, Costa Rica, Panama, Colombia, Ecuador, Peru & Bolivia. Daarna kijk ik of ik nog tijd, geld en zin heb voor landen als Chili, Argentinië, Uruguay en Brazilië.

Ben je al eerder alleen op reis geweest? Nee

Is het handig om de eerste keer alleen meteen 10 maanden weg te gaan? Dat zullen we over 10 maanden nog wel zien ;-)

1. Peet:
    22 augustus 2018
    Stoere plannen Pascal. Goed van je dat een ander deel van de wereld gaat ontdekken. We zijn er zeker van dat het je gaat lukken en zien nu al uit naar je verhalen. Heel veel plezier en een fijne reis wensen wij jou toe.
  2. Linda Wubben:
    22 augustus 2018
    "Je bent vanaf nu wel voor de rest van je leven verpest - Reisvirusqoute Linda"
    Heel veel plezier! Ga gave dingen doen, nooit denken dit doe ik nog wel een keer...
    Want daar krijg je spijt van.

Mucha diversión, el éxito e ir a disfrutar!
  3. Toon:
    22 augustus 2018
    Gewoon gaan pik, en genieten!💪🏻
  4. Frank en Loes:
    22 augustus 2018
    Pascal we wensen jou een hele mooie tijd toe, geniet ervan en we gaan je graag volgen.
  5. Cindy:
    22 augustus 2018
    Living the dream!! Good Luck Pascal... en vooral ook veel plezier!!
  6. Oma vijverberg:
    24 augustus 2018
    Pascal volgens de Pastoor moet ik niet in de war zitten over jou, altijd aanwezig op het koor toen je nog jong was zondagsmorgens heel trouw En ik vroeg hem wat ik je met die lange reis mee kon geven ,toen zei hij een Engel ,vandaar ,dus een engel bewaarder Pascal een mooie reis,en geniet er van
  7. Peter Vijverberg:
    25 augustus 2018
    Pascal veel plezier met de reis(plannen), geniet er van en tot horens.
  8. Anja Vijverberg:
    25 augustus 2018
    Pascal, super gaaf wat jij gaat ondernemen! gelijk heb je het is nu of nooit! geniet ervan en wij lezen graag zo nu en dan mee met je verhalen! :-)
  9. Eric en Astrid Delhez:
    26 augustus 2018
    Beste Pascal, wij wensen jou een prachtige reis toe. We gaan het de komende 10 maanden volgen. Het gaat je zeker lukken !!
  10. Willy en Rob:
    27 augustus 2018
    Stoere onderneming Pascal! Wij wensen je een prachtige, inspirerende reis toe! We blijven graag op de hoogte van het verloop! Take care!
  11. Roel:
    27 augustus 2018
    Hey wat leuk. En heb je al een vriendinnetje? Hoe gaat het op school? Heb je al een baantje? Nou xxx van de standaard verjaardag tante.
  12. Celine:
    28 augustus 2018
    Heel veel plezier Pascal!
  13. Ben en Karin Vijverberg:
    28 augustus 2018
    Vanmorgen vroeg op! Om 3.45 ging de wekker. Op naar Schiphol om je weg te brengen. Je gaat een prachtige reis maken Pascal. Je hebt een goede voorbereiding gehad. Alle testvragen over heb je hier aan gedacht... en heb je dit bij je... doorstond je prima. Gelukkig op de valreep de teenslippers net niet vergeten :) Geniet ervan en laat ons af en toe meegenieten van de mooie dingen die je meemaakt.
  14. Carolien:
    30 augustus 2018
    Geniet van alle nieuwe contacten die je zult opdoen en het leven in al die landen met hun eigen cultuur!
    Goede reis en veel succes!
  15. Joost en Irene:
    30 augustus 2018
    Heel veel plezier op dit geweldige avontuur!