Eerste maand zit er op

29 september 2018 - Copán Ruinas, Honduras

31 dagen. 4,5 week. 1 maand. 10% van mijn reis. Maakt niet uit hoe je het noemt, maar de kop is er af. De eerste maand van mijn reis volledig gespendeerd in Guatemala en sinds vandaag ben in Honduras.

Aangezien ik toch wetenschappelijk wil blijven, hierbij een aantal feitjes over mijn eerste maand, in plaats van hele verhalen

0 is het aantal keer dat ik gewelddadig overvallen ben (Ja, ik ben hier ook trots op)
1 is het aantal slangen dat ik op mijn kamer gehad heb, het aantal vulkanen dat ik beklommen heb, aantal Maya ruïnes en begraafplaatsen die ik bezocht heb.
2 weken Spaans geleerd
3 Liter bier gedronken voor een gratis shirt (ik heb gedeeld, dus het valt mee)
4 keer verbrand
5 keer drugs aangeboden op mijn eerste dag
6e ben ik geworden bij een Spaanse pubquiz (Helaas deden er maar 6 teams mee)
7 optochten gezien in Quetzaltenango
8 mensen hebben met mij een vulkaan beklommen
9 is het aantal hostels, hotels & gastgezinnen waar ik geslapen heb.
10 is het aantal verschillende biertjes dat ik in mijn eerste maand geprobeerd heb. (Sommige meer dan alleen geprobeerd)
11 Chicken bussen genomen, waarvan ik in 2 ook echt vergezeld werd door kippen
29 nachtjes in Guatemala geslapen, een nacht niet geslapen (Bedankt vulkaan!)
31 dagen regen gehad (Lang leve regenseizoen!)
39 keer uitgelachen omdat ik te lang ben voor het openbaar vervoer (ongeveer)
47 is het aantal voertuigen waarvan ik gebruik van gemaakt heb, inclusief 2 vliegtuigen en 5 boten.
67 muggenbeten opgelopen (ongeveer)
873 foto's gemaakt
3600 meter is de maximale hoogte waarop ik geweest ben.

Oneindig veel leuke mensen leren kennen, toffe ervaringen opgedaan en natuurlijk mijn moeder gemist.

1. Joost en Irene:
    29 september 2018
    Ondanks de vele muggenbeten klinkt het toch allemaal heel plezierig en interessant! Goede reis verder en veel plezier! Joost en Irene
  2. Toon:
    29 september 2018
    Mooi verhaal, beetje weinig bier op wel...
    Werk daar aan!
    Succes Pascal.
  3. Eric en Astrid Delhez:
    29 september 2018
    Wat ben je goed bezig, man! Indrukwekkende cijfertjes voor een maandje op reis! Klinkt als een prachtig avontuur. Veel plezier in Honduras!
  4. Eric en Astrid Delhez:
    29 september 2018
    Wat me trouwens opvalt zijn al die cijfertjes, je lijkt wel een ……… Juist ja! Van wie zou je dat hebben?
  5. Oma vijverberg:
    29 september 2018
    Pascal vind je het nog steeds leuk? je maak heel wat mee, die slang op je kamer B rrrrrrrrr Goede reis verder groetjes Oma
  6. Peet:
    29 september 2018
    Al 6 verhalen van jou gelezen en ze zijn nog steeds heel leuk. Hou vol. Veel plezier in Honduras. ( ik zie nu al uit naar het 7e verhaal, maar neem de tijd. )
  7. Floris:
    29 september 2018
    “5 keer drugs aangeboden op mijn eerste dag”

Heb je zoveel gekocht dat je het zelf maar aan ging bieden? :P
  8. Peter Vijverberg:
    29 september 2018
    Klinkt allemaal goed, op de slang en de muggen beten na, maar volgens mij is het genieten wat je het meest doe. Ga zo door Pascal, kijk uit naar je volgende blog. have fun.
  9. Meinske:
    1 oktober 2018
    Super tof Pas! Veel plezier nog :)
  10. Cindy:
    2 oktober 2018
    Goed bezig Pascal! Enjoy!!
  11. Joost en Irene:
    5 oktober 2018
    Echt gaaf allemaal Pascal. Blijf genieten!!!