Sí, hablo un poco de Español

16 september 2018 - San Pedro la Laguna, Guatemala

Iedereen hier gaat er van uit dat je Spaans spreekt als toerist, dus begint iedereen direct in het Spaans tegen je te praten. Als je aangeeft dat je het niet begrijpt, herhalen ze hetzelfde nog 7 keer, maar dan langzamer. Dit houden ze vol totdat je maar gewoon knikt en 'Si' zegt, hopend dat het geen vraag was. Daarom leek het me een goed idee om hier verandering in te brengen in de vorm van Spaanslessen.

Deze Spaanslessen waren 1 op 1 met een Guatamaalse juffrouw. Naast deze 4 uur les per dag, sliep ik ook bij een Guatemaals gastgezin, waar ik al mijn Spaans skills kon uittesten. Het feit dat zij helemaal geen Engels spraken was goed voor mijn Spaans, maar zorgde ook voor een hoop ongemakkelijke momenten, waar het uitleggen van bepaalde zaken makkelijker was met handen en voeten dan met mijn Spaanskennis van 1 week. Naast het slapen bij het gastgezin, kreeg ik ook 3 keer per dag eten. Tijdens deze week een overdosis tortilla's gekregen, omdat deze bij iedere maaltijd gegeten worden. Zelfs bij de Spaghetti Bolognese kreeg ik tortilla's...

Na deze week Spaanslessen doorgegaan naar Quetzaltenango om onafhankelijkheidsdag te vieren, maar daarover later meer.

1. Peet:
    16 september 2018
    Ola Pascal. Goed bezig zo te lezen. De Spaanse taal lijkt mij niet eenvoudig en ben zelf nooit verder gekomen als "dos nasi goreng, bitte". (:-) Veel plezier in Quetzaltenango. De naam doet mij denken aan de Quetzal en is een mooi en zeldzaam vogeltje in Costa Rica. Een fijne reis verder, groetjes.
  2. Willy en Rob:
    Mooie verhalen Pascal! Goede reis verder! groetjes
  3. Joost en Irene:
    16 september 2018
    Ongemakkelijke momenten? 😳 Ben benieuwd 😂.
  4. Oma vijverberg:
    18 september 2018
    Pascal ,ik ga je zo terug mailen
  5. Oma vijverberg:
    18 september 2018
    pascal wat fijn om zo weer een berichtje van je te ontvangen, En fijn dat je in Guatemaals een gast gezin gevonden heeft , om te eten en slapen, en nog studeren Spaans ,gaat alles naar wens? Groetjes OMA